Juvent is een organisatie die er voor kinderen, jongeren en hun ouders is wanneer zich complexe en meervoudige problemen voordoen. Als een lichte aanpak of ondersteuning niet (meer) werkt, zetten zij intensieve en specialistische behandeling in. Ze gaan daarbij uit van de mogelijkheden van ieder individu. Ze geloven dat gezinnen met de juiste ondersteuning kunnen veranderen.

Waarvoor wordt DutyFlow nu gebruikt?
DutyFlow wordt gebruikt voor het Crisisteam binnen Juvent. Als er een crisis case is wordt er gebeld naar het nummer van DutyFlow en komt de beller altijd bij een medewerker terecht.

Hoe werkten jullie voordat DutyFlow werd ingezet?
Hiervoor was er een 06-nummer van een mobiele telefoon. Het nummer werd meestal handmatig doorgeschakeld naar de telefoon van de dienstdoende collega. Soms werd het toestel ook meegenomen door de dienstdoende collega.

Wat is het grootste voordeel van DutyFlow voor Juvent?
DutyFlow is makkelijk. Via de app kunnen ze ook zien wanneer ze dienst hebben. Onze medewerkers beheren zelf het rooster en kunnen nu hun diensten zelf ruilen via de app. Ook zijn we af van het handmatig doorschakelen en/of het doorgeven van een mobiele telefoon.

Wat zijn de voordelen voor de collega’s van Juvent?
De medewerkers hebben geen omkijken meer naar de techniek. Handmatig doorschakelen is niet meer nodig en diensten ruilen kunnen ze nu zelf.